۰۸ تیر، ۱۳۹۱

بلوچی زبان دیمروئ


سلام و دراھی وشین بیگاھے بات.

گڈ چہ سلامء دوستان گپ اشی انت کہ شعر و شاعریان ی دلبڈی دیئگء بئید منی ھرچ نبشتانکے کہ درباروے بلوچی زبان اینت برابر وانئگ و سرپد بیئگء پد لایق کن ات وھدے کہ نونت انت و یا سرپد نبوت ات کدی لایق مجن انت.

پرچا کہ بلوچی زبانء طرفداری و واسطہ یاکہ
سنگنت ی نیست.

مردم باید انت رئدیان سرپد ببیت او اگاں گالے کہ راست نہنت اے ضروری و شمۓ ذمہ داری انت کہ چیزے زانیت و شمۓ فکر و گمانء است بگوش ات.

چوشکہ من نبشتگ "کوچیگ" ای دشت و میدان بلے رئد انت راست کوچگ انت.

پرچا کہ من اے وڑا سرپد نبوتگاں کہ "کچک" ای سگ گون کوچگے گالء ھم درور نہنت.

اے راست انت.
" کچک"کوچگ"

او درین مردم و درین گال اے راست انت.
درین برزاد شدے کئیت
او اے وڑا البتہ دعرین گال جوان انت بلے گیشتر زانئگ ضروری انت.

"سیر" لاپ سیر بوت
"سیر" سؤر و اعروس
"دیر" فلانی دیر کرت
"دیر" سرباز دیر انت

ندکارش ھمے وڈول لیکہ انت.بلے من ارادہ کرتگ کہ دوئین گالان "ی"+ کناں تاکہ ھم درور مبنت.
چوناھیء لاپ سیر اے ڈول اینت "سعر" بلے فی الحال من اش اے ڈول کنان کہ گؤش انت حرف "ع" بلوچستان چہ
بلوچانی دستء پچ گپتگ

دیر+ی= دییر انت سرباز
سیر+ی= فلانی سییر انت
تاں گیشتر بزان انت.

او "رد"رئد" اے دوئینان ندکار یک ڈول نبیس انت
من فرق داتگ انت تاں دیما گیشتر باری چئے بیت

"رئد"
سید ظہورشاہ ھاشمی
باز رئدی کرتگ پہ بلوچی
زبان رھبندان گڑا من چطور نکناں.

"رد"
رد کناں چندے گال سخدامی
شعر و پربندان چہ میرین
آسکانی.

او دوستان ھچ اولی حرف ساکن حرکت نکنت بئید پیش و زبر و ژیرا.

دوستان مۓ دعا گون اللہ تبارک و تعالی ایش انت کہ خدا مارا چہ
بازین بے برکت و بے فائدین علمء نجات بدات
اگاں چہ علم کم انت بلے خدای فائدہ و برکت بدات

آسکانی بلوچ

هیچ نظری موجود نیست: